Vnitřní řád školní družiny

Kontaktní informace

Telefon: +420 736 629 476

E-mail: druzina@10zskladno.cz

Vnitřní řád školní družiny

Vnitřní řád školní družiny je zpracován na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

1. Všeobecná ustanovení

Školní družina se ve své činnosti řídí zejména vyhláškou č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, v platném znění. Školní družina tvoří ve dnech školního vyučování mezistupeň mezi výukou ve škole a výchovou v rodině. Školní družina není pokračováním školního vyučování, má svá specifika, která ji odlišují od školního vyučování. Hlavním posláním je zabezpečení zájmové činnosti, odpočinku a rekreace žáků, částečně také dohledu nad žáky. 

Činností vykonávaných školní družinou se mohou účastnit i žáci, kteří nejsou přijati k pravidelné denní docházce do školní družiny. Školní družina může vykonávat činnost pro účastníky, nebo účastníky a jejich zákonné zástupce i ve dnech pracovního volna.

Tato směrnice určuje pravidla provozu a režim školní družiny.

1.1. Práva a povinnosti účastníků a zákonných zástupců

Práva a povinnosti žáků a jejich zákonných zástupců jsou vymezeny ustanovením školského zákona. Na žáky a zákonné zástupce se vztahuje školní řád. Vnitřní řád školní družiny upravuje zejména práva a povinnosti žáků a zákonných zástupců vzhledem ke specifickým podmínkám zájmového vzdělávání.

Pokud žák nebo zákonný zástupce narušuje opakovaně řád a činnost školní družiny, může ředitel školy rozhodnout o vyloučení žáka ze školní družiny.

Účastníci mají právo:

1. Na zájmové vzdělávání a školské služby podle školského zákona dle podmínek školního vzdělávacího programu školní družiny.

2. Účastnit se všech činností a aktivit.

3. Na zajištění prostoru pro všestranný rozvoj osobnosti, sociální komunikaci, dostatek odpočinku a volného času a v neposlední řadě na dodržování základních psychohygienických podmínek.

4. Na informace a poradenskou pomoc v záležitostech týkajících se výchovy a vzdělávání.

5. Na ochranu před jakoukoli formou diskriminace, násilí a sociálně patologických jevů.

6. Být seznámeni s předpisy vztahujícími se k jejich pobytu a činnosti ve školní družině.

7. Vyjadřovat se k rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich výchovy a vzdělávání, přičemž vyjádřením žáků musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje. Podmínkou podání všech návrhů je slušná a kulturní ústní či písemná forma. Své podněty žák podává vychovatelce v oddělení, vedoucí vychovatelce, výchovnému poradci, školní psycholožce nebo vedení školy.

Účastníci jsou povinni:

1. Řádně a včas navštěvovat školní družinu dle údajů, které jsou zaznamenány na písemné přihlášce do školní družiny.

2. Dodržovat školní řád a vnitřní řád školní družiny, předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni.

3. Plnit pokyny pedagogických pracovníků škol a školských zařízení vydané v souladu s právními předpisy a školním nebo vnitřním řádem školní družiny.

Zákonní zástupci mají právo:

1. Na informace o chování žáka ve školní družině.

2. Na informace o akcích pořádaných školní družinou.

3. Podávat návrhy k práci školní družiny.

Zákonní zástupci jsou povinni:

1. Řádně, úplně a pravdivě vyplnit zápisový lístek, včas ohlásit změny v údajích.

2. Řádně zdůvodnit nepřítomnost žáka ve školní družině.

3. Včas uhradit úplatu za pobyt účastníka ve školní družině.

4. Vyzvedávat účastníka ze školní družiny ve stanovené době.

5. Seznámit se s vnitřním řádem školní družiny a respektovat jej.

1.2. Činnost školní družiny

Školní družina poskytuje výchovně vzdělávací činnost v době mimo vyučování, zejména v rámci volnočasových aktivit. Denní režim zahrnuje činnosti odpočinkové, rekreační, zájmové, sebeobslužné a přípravu na vyučování. Proces výchovy a vzdělávání ve školní družině není pokračováním školního vyučování a má své vlastní odlišnosti v metodách a formách práce s žáky. Základní činností je učení hrou, které je založeno na poznávání okolního světa praktickými zkušenostmi a vlastními smysly. Zážitky obohacují sebepoznání, plnohodnotné prožívání, rozšiřují vědomosti, dovednosti a schopnosti a přinášejí pozitivní emocionální prožitky.

Školní družina je umístěna ve druhém podlaží hospodářské budovy ve čtyřech školních učebnách a v herně. Tři oddělení školní družiny se nacházejí ve druhém podlaží hlavní budovy v běžných třídách základní školy. Pohybové aktivity jsou realizovány v tělocvičně, na školním hřišti s umělým povrchem i na školní zahradě, kde jsou instalovány herní prvky. Stravování žáků probíhá ve školní jídelně, která je součástí školy. Žáci využívají hygienické zázemí v prostorách školní družiny.

2. Organizace a provoz

2.1. Přijímání žáků a odhlášení žáka

1. Do školní družiny jsou přijímáni žáci 1. – 5. ročníku základní školy. Kapacita naplněnosti jednoho oddělení školní družiny je nejvýše 27 dětí, nejméně 24 dětí. V případě nutnosti rozdělit děti do ostatních oddělení může být v oddělení nejvíce 30 dětí. Celková kapacita školní družiny je 189 žáků v sedmi odděleních. Do jednotlivých oddělení nejsou žáci vřazení na základě věku a ročníku. Oddělení jsou otevřená pro všechny ročníky prvního stupně základní školy.

2. Žáka do školní družiny přihlašuje zákonný zástupce předáním řádně vyplněné přihlášky s uvedením rozsahu docházky a způsobu odchodu žáka ze školní družiny. Zákonný zástupce svým podpisem na přihlášce souhlasí s uvedenými podmínkami. O přijímání žáků do školní družiny rozhoduje ředitelka školy. Zápis žáků k docházce do školní družiny je vyhlášený ředitelkou školy v měsíci červnu. Zákonní zástupci jsou povinni odevzdat přihlášku ke stanovenému datu ukončení přijímacího řízení.  Přijato bude prvních 189 žáků, kteří odevzdali ve stanoveném termínu řádně vyplněnou přihlášku. Přednostní právo na přijetí do školní družiny mají žáci nižších ročníků prvního stupně. Zájemci budou uspokojováni od nejmladších po starší.

3. Informace o přijímání žáků do školní družiny jsou vždy dostupné na webových stránkách a na nástěnce v hale školní družiny, a to s dostatečným předstihem.

4. Školní družinu navštěvují pouze žáci řádně přihlášení k pravidelné docházce.

5. Žáka je možné odhlásit z docházky do školní družiny kdykoliv během školního roku na základě písemné žádosti, kterou předá zákonný zástupce vedoucí vychovatelce.

6. O vyloučení účastníka ze školní družiny rozhoduje ředitelka školy na základě návrhu vedoucí vychovatelky a po projednání pedagogickou radou. Rozhodnutí o vyloučení ze školní družiny sdělí ředitelka školy zákonným zástupcům žáka písemně s patřičným odůvodněním. V případě neuhrazení poplatku za školní družinu lze žáka vyloučit okamžitě. Ředitelka školy může rozhodnout o vyloučení žáka ze školní družiny, pokud tento žák soustavně nebo nějakým významným projevem porušil kázeň a pořádek, ohrožuje zdraví a bezpečnost ostatních, dlouhodobě svévolně nenavštěvuje školní družinu nebo z jiných zvláště závažných důvodů.

2.2. Úplata

Výše příspěvku na školní družinu je stanovena v souladu s §19 písmeno C, odst. 2 zákona č. 190/93 Sb. a činí 110 Kč na jedno dítě za kalendářní měsíc. Příspěvek musí být hrazen bankovním převodem. Částka k zaplacení na celý školní rok činí 1 100 Kč. Platba na první pololetí je splatná do 25. října a na druhé pololetí do 25. února příslušného školního roku. V případě neuhrazení částky bude žák ze školní družiny vyřazen. Poplatek platí i žáci, kteří navštěvují pouze ranní provoz školní družiny (vyhláška Magistrátu města Kladna č. 19/01). Přeplatek za školní družinu může být navrácen na základě písemné žádosti.

2.3. Provoz

1. Provoz ranní školní družiny je zahájen v 6:15 a trvá do začátku dopoledního vyučování v 7:50, popřípadě dle potřeb školy déle. Před odchodem žáků z ranní a odpolední družiny na vyučování musí být pečlivě uklizeny všechny prostory dětmi užívané. Odpolední provoz je zajištěn od 11:30 do 17:00. Zákonní zástupci jsou povinni vyzvednout si své dítě nejpozději v 17:00. Pokud tak neučiní, budou telefonicky upozorněni. Informována bude i třídní učitelka žáka a budou přijata opatření dle školního řádu a vnitřního řádu školní družiny.

2. Na základě rozhodnutí ředitelky školy není zajištěn prázdninový provoz školní družiny. Ve dnech ředitelského volna informují vychovatelky školní družiny písemně zákonné zástupce o podmínkách provozu školní družiny. Zákonný zástupce je povinen písemnou formou oznámit vedoucí vychovatelce účast dítěte ve školní družině v době ředitelského volna.

3. Žáky školní družiny předává učitelka vychovatelce po skončení vyučování a je povinna ji informovat o jakékoliv změně v rozvrhu.

4. Žáci ze školní družiny obědvají společně s příslušným oddělením. Do školní jídelny chodí společně s vychovatelkou, která zodpovídá za správné stolování, kázeň dětí a bezpečnost ve školní jídelně.

5. Před pobytem v přírodě se žáci převlékají do vycházkového oblečení. Toto oblečení si nechají uzamčené šatně své třídy, nebo v uzamčené skříňce ve školní družině. Během pobytu venku jsou osobní věci žáků uzamčeny v prostorách školní družiny.

6. Na vycházku odcházejí žáci organizovaně ve dvojicích pod vedením vychovatelky. Pobyt v přírodě se řídí programem výchovné práce školní družiny, ve kterém se počítá s volným pobytem žáků na bezpečných místech. Za přechody žáků je vždy zodpovědná vychovatelka. Žák je povinen dodržovat pravidla BOZ a pokyny vychovatelky.

7. Žáci ze školní družiny odcházejí podle nahlášených časů zapsaných v přihlášce do školní družiny. Výjimečně lze žáka uvolnit dříve na základě písemné žádosti, která je k dispozici ke stažení zde a u vedoucí vychovatelky. Bez této žádosti nebude žák uvolněn. Sdělení psaná jinou osobou než zákonným zástupcem nemohou být akceptována. Na telefonická sdělení nesmí vychovatelka žáka ze školní družiny uvolnit. Žáka si osobně přebírá zákonný zástupce nebo osoba uvedená v přihlášce (uvedená osoba musí být starší 8 let) – samotné žáky do šatny nepouštíme. Vyzvedávající osoba podepisuje při vyzvednutí dítěte týdenní podpisový arch, ve kterém svým podpisem stvrzuje, že si dítě přebírá a přejímá za něj plnou zodpovědnost.

8. Objednávky obědů si zákonní zástupci žáka zajišťují samostatně dle vnitřního řádu školní jídelny, stejně tak i odhlašování žáka z obědů. Školní družina bez ohlášení neodhlašuje obědy v případě nemoci žáka.

9. Žáci jsou povinni udržovat ve školní družině pořádek. Svévolné poškození zařízení a vybavení školní družiny bude zákonnému zástupci žáka účtováno k úhradě.

10. Žáci jsou povinni dodržovat vnitřní řád školní družiny, zásady bezpečnosti a ochrany zdraví a režim pracovny. Žák je povinen hlásit vychovatelce každé zranění při činnostech. Žák bez vědomí vychovatelky neopouští oddělení školní družiny. Za žáka, který byl ve škole a do školní družiny se nedostavil, vychovatelka nezodpovídá.

11. Bezpečnost a ochranu zdraví žáků při činnostech zajišťuje každá vychovatelka ve svém oddělení metodicky správným a plánovitým výběrem činností.

12. Zákonní zástupci jsou seznámeni s vnitřním řádem školní družiny při zahájení docházky žáka do školní družiny a seznámení potvrdí svým podpisem.

13. Zákonní zástupci mohou kdykoliv školní družinu navštívit, zapojit se s dítětem do činností a jsou zváni na významnější akce.

14. Zákonní zástupci a další návštěvníci do učeben školní družiny nevstupují z hygienických důvodů. Za cenné věci, vyšší finanční obnosy a hračky neručí školní družina ani základní škola (možnost uložení finančního obnosu či cenných věcí u příslušné paní vychovatelky).

3. Režim školní družiny

3.1. Personální zajištění

Učebny školní družiny se otevírají příchodem vychovatelky, před odchodem z učebny musí být zavřena okna, učebna musí být uklizena a uzamčena. Za provedení odpovídá správce učebny. Za úklid skříněk zodpovídá vychovatelka. Za úklid učeben zodpovídá pracovník pověřený úklidem, a to i mimo provoz školní družiny. Provoz školní družiny je personálně zajištěn vychovatelkami, jejichž povinnosti stanoví vyhláška Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky o školních družinách a školních klubech 87/1992 Sb. Vychovatelky nastupují do zaměstnání minimálně 30 minut před stanovenou přímou pedagogickou činností. Pomůcky potřebné k výchovně vzdělávací činnosti si vychovatelka připravuje vždy předem v nepřítomnosti dětí. Vychovatelky vedou děti k dodržování zásad hygieny, dbají na pravidelné mytí rukou v průběhu pobytu ve školní družině. Vychovatelky dbají na pravidelný pitný režim a na bezpečí dětí. Vychovatelka každé zranění zapisuje do knihy úrazů a ošetří drobná poranění. Při vážnějším zranění vychovatelka neprodleně informuje zákonné zástupce a vedení školy a případně zajistí odbornou lékařskou pomoc.

3.2. Struktura výchovně vzdělávací činnosti

6:15 – 7:50 (případně dle potřeby školy déle)

Realizují se převážně klidové hry, poslechové činnosti, relaxační techniky, odpočinek na koberci.

10:35 – 13:00

Rekreační činnosti, hygienické činnosti, oběd.

13:00 – 13:30

Odpočinková činnost (besedy, četba, vyprávění, tematické rozhovory) relaxační činnosti (rekreační) – slouží k regeneraci sil, mohou být ve svižnějším tempu, spontánní hry žáků, pohybové hry, tanec, jóga, zumba, sportovní a turistické prvky.

13:30 – 15:00

Rozvíjení osobnosti žáka, poskytování kompenzace možných neúspěchů – jde o řízenou kolektivní nebo individuální činnost, organizovanou nebo spontánní aktivitu, podporují talent a nadání dětí, vyhraňují zájmy a záliby žáků. Činnost zájmová – aktivity z oblasti VV, PČ, TV, EVV, sportovní, turistické a přírodovědné.

15:00 – 15:15

Osobní hygiena, svačina, úklid osobních věcí.

15:15 – 15:45

Souhrn činností souvisejících s plněním domácích úkolů, opakováním učiva a přípravou na vyučování, využívá se didaktických her, kvízů a soutěží, probíhá hravou a nenásilnou formou, může být realizována i formou vycházek, exkurzí a besed.

15:45 – 17:00

Klidové hry, stolní hry, činnost dle zájmů, postupný odchod domů.

3.3. Režim pracovny

1. Neopouštíme třídu bez vědomí vychovatelky, každý odchod ze třídy hlásíme.

2. Bez svolení vychovatelky nesmíme manipulovat s elektrickými přístroji, vypínači a elektrickými zásuvkami.

3. Nesmíme sami otevírat okna, nevykláníme se z nich, nesaháme na žaluzie a nesedáme na parapety.

4. Nesmíme manipulovat s nábytkem a lézt po něm, nelezeme pod stoly a židle.

5. Neběháme v místnostech, chováme se tak, abychom neohrozili sebe ani ostatní.

6. Neházíme žádnými předměty.

7. Smíme používat jen předměty zkontrolované paní vychovatelkou.

8. Hračky a pomůcky ukládáme na předem určená místa.

9. Nenosíme do družiny hračky, peníze a věci, které nesouvisí s prací, pokud jsme se s paní vychovatelkou nedomluvili.

10. Při každé činnosti se vždy řídíme pokyny vychovatelky a pravidly bezpečnosti práce.

11. Při pracovních činnostech, které to vyžaduj, kryjeme stoly ochranným ubrusem.

12. Na toalety chodíme po jednom a nezamykáme se tam, udržujeme pořádek (toaletní papír a ubrousky nenamáčíme a neházíme je tam, kam nepatří).

13. Na chodbě nesmíme běhat a skákat po schodech.

14. Nemanipulujeme s uzávěry ústředního topení.

15. Při odchodu na zahradu nebo vycházku se převlékáme každý u židličky, na kterou uložíme své oblečení.

16. Svačíme vždy u stolu, ne na koberci.

17. Skříně s křídlovými dveřmi, ze kterých si bereme hračky, vždy zavíráme.

18. Aktovky si po příchodu do družiny ukládáme na určené místo.

19. Pokud dojde ve třídě k jakémukoliv zranění, neprodleně to oznámíme paní vychovatelce.

20. Bez dovolení paní vychovatelky si nebereme nic z pracovního stolu paní vychovatelky.

21. Při všech činnostech si průběžně každý po sobě uklízí.

4. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství a násilí

1. Všichni žáci se chovají při pobytu ve škole, školní družině i prostorech mimo školu tak, aby neohrozili zdraví a majetek svůj ani jiných osob. Žákům není dovoleno v době mimo vyučování zdržovat se v prostorách školy, pokud nad nimi není vykonáván dozor způsobilou osobou. Každý úraz, poranění či nehodu, k níž dojde během pobytu žáků v prostorách školy, školní družiny nebo mimo školu při akci pořádané školní družinou, žáci hlásí ihned pedagogickému dozoru. Vychovatelé školní družiny provádí prokazatelné poučení žáků v první hodině školního roku a dodatečné poučení žáků, kteří při první hodině chyběli. Opakovaně provádí poučení v průběhu školního roku. O poučení žáků provádí vychovatelé záznam do třídní knihy.

2. Všichni zaměstnanci školy jsou při vzdělávání a během souvisejícího provozu školy povinni přihlížet k základním fyziologickým potřebám žáků a vytvářet podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku rizikového chování, poskytovat žákům nezbytné informace k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví.

3. Pedagogičtí zaměstnanci dodržují předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a protipožární předpisy; pokud zjistí závady a nedostatky ohrožující zdraví a bezpečnost osob, nebo jiné závady technického rázu, nebo nedostatečné zajištění budovy, je jejich povinností informovat o těchto skutečnostech nadřízeného a v rámci svých schopností a možností zabránit vzniku škody. Sledují zdravotní stav žáků a v případě náhlého onemocnění žáka informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče postiženého žáka. Nemocný žák může být odeslán k lékařskému vyšetření či ošetření jen v doprovodu dospělé osoby. Třídní učitelé zajistí, aby každý žák měl zapsány v žákovském průkazu tyto údaje: adresu, telefonní čísla zákonných zástupců do zaměstnání a domů. Při úrazu poskytnou žákovi nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření žáka lékařem. Úraz ihned hlásí vedení školy a vyplní záznam do knihy úrazů, případně vyplní předepsané formuláře. Ošetření a vyplnění záznamů zajišťuje ten pracovník, který byl svědkem úrazu nebo který se o něm dověděl první.

4. Pedagogičtí ani provozní pracovníci školy nesmí žáky v době činnosti školní družiny bez dozoru dospělé osoby uvolňovat k činnostem mimo budovu, nesmí je samotné posílat k lékaři atd. Škola odpovídá za žáky v době činnosti školní družiny.

5. Bezpečnost a ochranu zdraví žáků při akcích a vzdělávání mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání, zajišťuje škola vždy nejméně jedním zaměstnancem školy – pedagogickým pracovníkem.

6. Žák se ve škole a v školní družině chová slušně k dospělým i jiným žákům, dbá pokynů pedagogických a provozních pracovníků, dodržuje školní řád školy, odborných učeben a vnitřní řád školní družiny. Chová se tak, aby neohrozil zdraví svoje ani jiných osob.

7. Žák chodí vhodně a čistě upraven a oblečen, na přezouvání používá přezůvky (bačkory, pantofle, sandály), ne sportovní obuv. Na výtvarnou a sportovní činnost se převléká do vhodného oděvu, který má podepsaný a uložený v látkové tašce v šatně školní družiny.

8. Žák zachází se školními a družinovými potřebami šetrně, udržuje oddělení i ostatní školní prostory v čistotě a pořádku, chrání majetek před poškozením, v případě poškození danou věc adekvátně nahradí.

9. Žák odchází ze třídy a školní družiny jen s vědomím vychovatelky. Za žáka, který byl ve škole, ale do školní družiny se nedostavil, vychovatelka neodpovídá.

10. Žáci chrání své zdraví i zdraví spolužáků; žákům jsou zakázány všechny činnosti, které jsou zdraví škodlivé (např. kouření, pití alkoholických nápojů, užívání návykových a zdraví škodlivých látek).

11. Pro činnost školní družiny platí ustanovení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (dále BOZ) ze školního řádu. Pokud školní družina pro svoji činnost využívá odborné učebny (např. tělocvičnu, počítačovou pracovnu, dílnu…), řídí se příslušnými řády pro tyto učebny. Žáci přihlášení do školní družiny, zájmových kroužků jsou poučeni o BOZ a záznam o tomto poučení je proveden v třídní knize, ve výkazech o kroužku nebo v docházkovém sešitě.

12. Pitný režim je zajištěn – vlastní zdroje, nápoje ze školní jídelny, nápojové automaty v budově školy.

13. Žák má právo na ochranu před jakoukoli formou diskriminace a násilí, má právo na vzdělání a na svobodu myšlení, projevu, shromažďování, náboženství, na odpočinek a dodržování základních psychohygienických podmínek, má právo být seznámen se všemi předpisy souvisejícími s jeho pobytem a činností ve škole a v školní družině. Každý úraz nebo vznik škody, ke kterému došlo v souvislosti s činností školy a školní družiny, hlásí bez zbytečného odkladu vyučujícímu, TU, vychovatelce nebo jinému zaměstnanci školy.

14. Zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům školy nebo školského zařízení se vždy považují za závažné porušení povinností stanovených tímto řádem.

15. Žákům naší školy se nedovoluje při činnostech ve školní družině a na akcích pořádaných školou a školní družinou:

  • ubližovat spolužákům, zejména slabším a mladším, a zesměšňovat je
  • poškozovat věci spolužáků
  • používat neslušná slova a gesta
  • okázale projevovat náklonnost ke spolužákům
  • kouřit a užívat návykové a psychotropní látky

16. Žáci byli poučeni o správném chování a bezpečnosti během prázdnin, státních svátků a dnů ředitelského volna. Zápis o poučení je proveden v třídní knize.

5. Zásady bezpečnosti

5.1. Zahrada

1. Práce s nářadím – dbáme na bezpečnost svou i kamarádů.

2. Nesbíráme ovoce a jiné předměty a neházíme s nimi.

3. Nelezeme přes plot a nenahýbáme se přes něj.

4. Neopouštíme areál zahrady.

5. Nechodíme na schody a nevozíme se po zábradlí.

6. Nestrkáme se navzájem při hrách.

5.2. Vycházky

1. Chodíme po městě ve dvojicích.

2. Chodíme vždy po pravé straně.

3. Na chodníku nikdo nikoho nestrká.

4. Silnici přecházíme vždy po přechodu.

5. Před přechodem vždy zastavíme, přechod přecházíme na pokyn vychovatelky najednou a svižně, neutíkáme.

6. V lese nelezeme po stromech a velkých kamenech, nesaháme na zvířata.

7. Neházíme klacky a kameny.

8. Vždy reagujeme na pokyny paní vychovatelky.

9. Nejíme neznámé a nejedlé plody.

5.3. Tělocvična

1. Bez dohledu a pokynu paní vychovatelky nepoužíváme žádné nářadí a náčiní.

2. Respektujeme stanovená pravidla při hrách, závodech a honičkách.

5.4. Hřiště

1. Nestrkáme se na průlezkách, neproskakujeme je, v zimě je nepoužíváme.

2. Nemanipulujeme s přenosnými brankami.

3. Vždy se pohybujeme ve vymezeném prostoru.

4. Švihadla, skákací gumu, provazy používáme jen ke hře, neuvazujeme si je na tělo.

5. Nechodíme na hřiště, pokud má mokrý povrch.

5.5. Místnosti

1. Viz také bod č. 3.3. Režim pracovny.

2. Nebereme špendlíky a napínáky z nástěnky.

3. Nehrajeme si s igelitovými sáčky a taškami, nepřetahujeme je přes hlavu.

4. Neházíme hračky.

5. Nenosíme do družiny nebezpečné předměty.

6. Chodíme vždy v přezůvkách.

7. V šatně nikoho nestrkáme, neběháme, nelezeme pod lavičky.

8. Vždy čekáme na všechny děti při jakémkoli přesunu.

9. V jídelně se neshromažďujeme u skleněných dveří.

10. Při pracovních a výtvarných činnostech dáváme obzvlášť pozor na nůžky, nože, svíčky, jehly, špejle atd.

5. Povinná dokumentace

1. Přihláška k docházce do školní družiny

2. Přehled výchovně vzdělávací práce

3. Docházkový sešit

4. Školní vzdělávací program školní družiny „Poznáváme všemi smysly“

5. Vnitřní řád školní družiny