Search
Close this search box.

LVK2: Lyžařský výcvikový kurz 2022

Den první: pondělí 28. února 2022

Po bezproblémové dvouhodinové cestě jsme dorazili do lehce zasněžené krajiny. Po výstupu z autobusu jsme zjistili, ze je dost zima a nad námi se tyčí dokonale bílý kopec, kterého nedohlédneme konec! Na každého zbyla postel, k večeři bylo skvělé rizoto a po ní seznámení s pravidly na chatě a programem druhého dne. Nějak se nám v průběhu večera zvětšil počet nelyžařů, ale to bude určitě jen počáteční nejistota! první den skončil večerkou ve 22:00, aby všichni nabrali dost sil na úterý….

Den druhý: úterý 1. března 2022

Od 7 hodin, už to na pokojích šumělo. V půl devaté už někteří nadšenci běželi nazout lyžáky a v 9:00 jsme byli všichni na vleku. Dopoledne i odpoledne krásně svítilo sluníčko a všichni si cvičení na svahu užívali. Díky pomoci instruktorky z lyžařské školy se i ranní nelyžaři podívali až nahoru na sjezdovku. Pří večerním programu nás čekalo překvapení: paní Vajglová věnovala sponzorský dar a všichni dostali super trika LYŽÁK 2022! Večerka opět 22:00, první den byl náročný!

Den třetí: středa 2. března 2022

Ráno nás přivítalo slunce a na sjezdovce manšestr. Proběhly další přesuny v družstvech, šikovní lyžaři postupují stále výš. Děti lyžující s paní instruktorkou už jsou taky lyžaři, sjeli několikrát sjezdovku. Večer jsme se pobavili při představení netradičních zimních sportů a při diskotéce. Protože celý den byl opět náročný, byly jsme rádi, že nám pan kuchař nechal na druhou večeři buřtguláš…

Den čtvrtý: čtvrtek 3. března 2022

Protože paní majitelka penzionu je skvělá a má snídaně vždy připraveny před osmou, někteří nadšenci snídají už od 7:45. Nad sjezdovkou je dnes oblačno a ochladilo se, takže dopolední lyžování je o obvyklé dvě jízdy navíc kratší, protože všichni pospíchají do chaty se ohřát. Po poledním klidu vyrážíme na vycházku,  dnes je totiž odpočinkový den. A opět specialita tohoto kurzu: nikdo se neopozdil, půlka dětí čeká připravena o 30 minut dříve! Vyrážíme do Příchovic, slunce hřeje do zad a v oteplovákách je vedro. Po prohlídce rozhledny a muzea Járy Cimrmana se jdeme občerstvit do vyhlášené restaurace U Čápa. Při cestě zpět se oteplováky konečně hodí- na místní sjezdovce skončilo odpolední lyžování a my se řítíme dolů ze svahu po zadku, po břiše, po zádech….

Večer máme velmi zajímavou přednášku o činnosti horské služby a vědomostní test. Někteří z toho všeho byly tak zmoženi, že při vyhlášení večerky ve 22:00 už spali…

Den pátý: pátek 4. března 2022

Ráno sněžilo, což nebylo úplně dobře pro naplánované závody ve slalomu. Po snídani se ale skoro vyjasnilo a sníh poletoval málo, závod tedy mohl začít a všichni byli náležitě natěšeni a nervózní. V každém družstvu se poměřovali zvlášť kluci a holky. Na vyhlášení vítězů musíme počkat do soboty, protože hlavní bod dnešního večera bylo večerní lyžování. Valná většina kurzu tak dnes vyrazila na svah 3x a zaslouží si velkou pochvalu!

Den šestý: sobota 5. března 2022

Dopoledne jsme si užili krásně upravený sníh a zopakovali všechny naučené cviky. Odpoledne jsme se rozdělili na lyžaře (všichni kluci a pár holek) a výletníky (holky), kteří vyrazili na rozhlednu Štěpánka. Po výborné večeři jsme se sešli k vyhlášení vítězů slalomu. Večer jsme zakončili skvělou diskotékou a znaveni padli do postele.

Den sedmý: neděle 6. března 2022

Poslední den našeho kurzu začal studeným ránem, ale všichni jsme si naposled vychutnali manšestr na svahu. Celý den jsme si užívali volné jízdy a jako bonus nás vyfotil profesionální fotograf. Večer byli vyhlášeni vítězové v úklidu pokojů a po opravdu velkolepé diskotéce jsme naposledy v Rejdicích ulehli ke spánku. Ráno po snídani vyrážíme směr Kladno, všichni spokojeni a plni zážitků. Velký dík za to patří hlavní vedoucí lyžařského výcviku, Janě Tatíčkové, která vše skvěle naplánovala a pak bravurně zvládla nespočet neočekávaných situací každý den. Děkujeme.